El Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana, després de la mobilització del 9 de novembre passat i en la perspectiva de la propera
celebració d’unes eleccions anticipades que prenguin el caràcter de plebiscitàries i donin l’aval definitiu a la constitució de l’Estat Català independent, vol fer pública aquesta
celebració d’unes eleccions anticipades que prenguin el caràcter de plebiscitàries i donin l’aval definitiu a la constitució de l’Estat Català independent, vol fer pública aquesta
DECLARACIÓ DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT
ANTECEDENTS
1.- El Full de ruta de l’ANC Quasi vuit mesos després de l’aprovació del Full de ruta a l’Assemblea general
de Tarragona (05/04/2014), les etapes incloses en la Via A del Full de Ruta ja han estat superades. L’escenari c) preveu la celebració d’unes eleccions de caràcter plebiscitari si no ha estat possible celebrar una consulta amb plenes garanties democràtiques. És en la fase on ens trobem ara.
2.- La valoració del 9N
La jornada del 9 de novembre ha representat un punt de no retorn en el procés d’independència nacional. Aquesta nova mobilització s’ha materialitzat en una votació que ha superat les xifres de qualsevol mobilització precedent i en la signatura massiva de la denúncia contra l’Estat espanyol davant les principals institucions internacionals. L’actitud intransigent del Govern espanyol i una utilització política del poder judicial més pròpia de règims passats, ha contribuït a la mobilització massiva del poble català d’aquest 9N que ha plantat cara als intents involucionistes impulsats per les elits espanyoles. La forma en què s’ha hagut de celebrar aquest 9N, fa necessari que el resultat aconseguit hagi de ser confirmat. Com que no ha estat possible fer-ho mitjançant un referèndum o una consulta legal, caldrà fer-ho mitjançant unes eleccions que es dotin d’un caràcter plebiscitari i que ofereixin un resultat amb una lectura inequívoca. Cal, doncs, centrar l’oferta en els punts comuns i evitar la lluita partidista, que podria portar al desànim d’una part important de l’electorat o, pitjor encara, a la impossibilitat d’una lectura clara dels resultats per part de les institucions internacionals i dels altres estats a qui demanarem el reconeixement.El 9N, per com es va desenvolupar, ens ha ofert una lliçó inesperada: una part important de la ciutadania catalana ha estat conscient que, votant,desconnectava de l’Estat espanyol i que començava a construir una nova legalitat, la catalana. Alhora, el 9N ha mostrat que la ciutadania ha pres, definitivament, el protagonisme del procés.
3. El paper de l’ANC
A partir de les eleccions que cal celebrar al més aviat possible, cal construir
els espais de sobirania que ens permetin avançar en la construcció del nou
Estat i les estructures socials i polítiques necessàries per disposar de les
eines que facin possible fer un país molt millor, on valgui la pena viure-hi ,
que combati la corrupció, la precarietat i la pobresa.
És en aquest marc que el Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional
Catalana ha fet un procés intern per decidir el posicionament de l’ANC en
relació amb les eleccions previstes en aquesta fase del procés, la valoració
del 9N i el paper de l’ANC en aquest futur immediat. Com a resultat d’aquest
procés de debat intern i del posterior debat del Secretariat Nacional fem
pública aquesta
La jornada del 9 de novembre ha representat un punt de no retorn en el procés d’independència nacional. Aquesta nova mobilització s’ha materialitzat en una votació que ha superat les xifres de qualsevol mobilització precedent i en la signatura massiva de la denúncia contra l’Estat espanyol davant les principals institucions internacionals. L’actitud intransigent del Govern espanyol i una utilització política del poder judicial més pròpia de règims passats, ha contribuït a la mobilització massiva del poble català d’aquest 9N que ha plantat cara als intents involucionistes impulsats per les elits espanyoles. La forma en què s’ha hagut de celebrar aquest 9N, fa necessari que el resultat aconseguit hagi de ser confirmat. Com que no ha estat possible fer-ho mitjançant un referèndum o una consulta legal, caldrà fer-ho mitjançant unes eleccions que es dotin d’un caràcter plebiscitari i que ofereixin un resultat amb una lectura inequívoca. Cal, doncs, centrar l’oferta en els punts comuns i evitar la lluita partidista, que podria portar al desànim d’una part important de l’electorat o, pitjor encara, a la impossibilitat d’una lectura clara dels resultats per part de les institucions internacionals i dels altres estats a qui demanarem el reconeixement.El 9N, per com es va desenvolupar, ens ha ofert una lliçó inesperada: una part important de la ciutadania catalana ha estat conscient que, votant,desconnectava de l’Estat espanyol i que començava a construir una nova legalitat, la catalana. Alhora, el 9N ha mostrat que la ciutadania ha pres, definitivament, el protagonisme del procés.
3. El paper de l’ANC
A partir de les eleccions que cal celebrar al més aviat possible, cal construir
els espais de sobirania que ens permetin avançar en la construcció del nou
Estat i les estructures socials i polítiques necessàries per disposar de les
eines que facin possible fer un país molt millor, on valgui la pena viure-hi ,
que combati la corrupció, la precarietat i la pobresa.
És en aquest marc que el Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional
Catalana ha fet un procés intern per decidir el posicionament de l’ANC en
relació amb les eleccions previstes en aquesta fase del procés, la valoració
del 9N i el paper de l’ANC en aquest futur immediat. Com a resultat d’aquest
procés de debat intern i del posterior debat del Secretariat Nacional fem
pública aquesta
PRESA DE DECISIÓ
1.- Després del 9N el camí per obtenir un mandat democràtic clar i
definitiu, que avali que la majoria social del poble català vol la constitució
d’un Estat català, passa per la celebració d’unes eleccions “autonòmiques”
de caràcter plebiscitari. Aquestes eleccions han de ser la constatació definitiva
del suport majoritari del poble català a la constitució del nou Estat, el seu
resultat ha de ser inequívoc i ha de poder ser llegit, internacionalment, com
a base suficient per iniciar les converses per al reconeixement internacional
de l’Estat català.
2.- Aquestes eleccions han de permetre la formació d’un Parlament i d’un
Govern que garanteixin el funcionament de l’administració pública
d’acord amb criteris de regeneració democràtica i de justícia social i per crear
les estructures del nou Estat, mentre es generen els espais de sobirania
necessaris que demostrin els beneficis de la independència.
3.- La data de celebració d’aquestes eleccions ha de fer-se pública al més
aviat possible, amb l’objectiu de tenir constituït el nou Parlament durant la
primavera de l’any vinent. La proposta de l’ANC de celebrar-les el proper mes
de febrer és possible si les forces polítiques i socials que donem suport a
aquest procés ens posem a treballar immediatament.
aviat possible, amb l’objectiu de tenir constituït el nou Parlament durant la
primavera de l’any vinent. La proposta de l’ANC de celebrar-les el proper mes
de febrer és possible si les forces polítiques i socials que donem suport a
aquest procés ens posem a treballar immediatament.
4.- Considerem que la proposta feta pel President de la Generalitat el passat
dia 25, representa un important salt endavant en el procés de constitució del
nou Estat català. Aquesta proposta és un bon punt de partida per fer
possible la construcció d’una àmplia unitat política i social entorn d’una
candidatura transversal que tingui com a principal objectiu l’assoliment de
la independència nacional en el termini més breu possible. L’ANC assumeix el repte i es compromet a implicar-se a fons perquè sigui possible la configuració d’una candidatura d’aquestes característiques, que respon a les propostes recollides en el nostre Full de ruta i que representi i inclogui totes i cadascuna de les diverses sensibilitats socials i polítiques del sobiranisme.
5.- Una candidatura així només serà possible des de la unitat política i social
que ha anat construint-se durant aquest procés i que cal enfortir a partir
d’ara. Aquest enfortiment ha de ser el resultat d’un treball col·lectiu que
persegueixi la cerca dels punts de coincidència i comenci per definir el “què”
i el “com” per decidir, a continuació, el “quan” i només en última instància el
“qui”.
que ha anat construint-se durant aquest procés i que cal enfortir a partir
d’ara. Aquest enfortiment ha de ser el resultat d’un treball col·lectiu que
persegueixi la cerca dels punts de coincidència i comenci per definir el “què”
i el “com” per decidir, a continuació, el “quan” i només en última instància el
“qui”.
6.- De la mateixa manera que hem treballat unitàriament per superar les
dificultats sorgides en el moment en què la celebració del 9N va perillar, cal
mantenir els espais unitaris de treball per avançar en aquest procés i per
construir els acord necessaris que assegurin la celebració de les eleccions
com a mitjà per assolir els objectius abans esmentats.
7.- Durant aquesta fase del procés d’independència és fonamental continuar
ampliant la majoria social i consolidar la cohesió social. L’Assemblea
reforçarà els instruments, recursos i estructura per assolir aquests dos
objectius i per ampliar les aliances necessàries per aconseguir-los.
Els eixos principals del nostre treball seran: l’acció política, la pedagogia sobre
els beneficis de la independència, la creació permanent i progressiva d’espais
de sobirania i la mobilització.
Cornellà de Llobregat, 29 de novembre de 2014.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada